Comelnya Shivani…

New Delhi: Aksi seekor anak gajah yang bermain air selepas upacara memberi nama di Daramasthala, di sini, yang videonya tular di media sosial menarik perhatian warganet.

Dalam satu video, anak gajah bernama Shivani itu dihias dengan belon berwarna putih dan biru, dilihat bermain air di dalam kolam plastik yang disediakan untuk upacara itu.

Indiatoday melaporkan, haiwan itu juga kelihatan berjalan ke sana ke sini bersama gajah lain sambil mulutnya mengunyah batang tebu.

“Namanya Shivani. Hari ini adalah upacara memberi nama di Daramasthala. Lakshmini melahirkan anak gajah yang comel, nakal dan cantik di sini,” kata Usha, pengguna twitter menerusi video yang dimuat naik.

AKSI anak gajah bernama Shivani ketika upacara memberi nama. FOTO Agensi.
AKSI anak gajah bernama Shivani ketika upacara memberi nama. FOTO Agensi.

Video aksi Shivani itu menarik ribuan tontonan, tanda suka dan ulang ciap, malah warganet memberikan pandangan masing-masing di ruang komen.

“Cantik, saya tak pernah melihat video yang cantik seumpama ini. Ia (Shivani) bermain air macam anak kecil. Video ini membuatkan saya tersenyum dan melupakan kesedihan,” kata seorang lagi pengguna di ruangan komen.